min helg

gårdagen var underbar, först var man med Frida, handlade, tjockade oss och pratade med dialekter
var sjukt kul och mycket skrattande :D fler sådana tillfällen kommer :)

blev som sagt lite tårar när hon åkt då jag inte får träffa henne förrän nästa helg :(

strax därefter halvsprang jag ner på stan för att ta bussen till polly :) träffade lovisa och anna på bussen, alltid lika trevligt :D i mörkret hittade jag dock inte hem till henne :( men det löste sig till slut, där blev det att kolla på fast five :D lovely !! sen spelade hon the sims medan jag halvsov tills jag väl somna, sen vaknade jag och då blev det att gå och lägga sig.. och hon är ju så snäll och fotar mig.. gick upp vid elva sen blev det frukost och kolla på när hon spela XD åkte hem vid ett :)

sen har vi dagens..
vi busshållsplatsen var det en svensk gubbe som skrek åt en utländsk kvinna, hade musik först men sänkte den och lyssnade hur han trakasserade henne, jag fattar inte att ingen annan sa till :s det var många vuxna vid busskuren.. till slut fick jag nog när han sa åt henne att hon skulle åka hem till hennes land och att detta var hans land.. då lacka jag ur och höjde rösten åt honom, han har ingen rätt alls att säga så :s hon bor i sverige och hon ska bli behandlad som vem som helst, han klagade på att hon ställt sig framför bänken :s och skrek att det bara är invandrare som gör så..

asså vadfan är vissas problem :s svensk som utländsk :s vem som helst hade kunnat gjort det, hade inte hon stått där så hade jag det, det snöade och man vill ju stå lite under tak.. jag är seriöst trött på folk som behandlar andra illa, efter att josefine hade ett föredrag i skolan om folk som kritiserar utländska tänker inte jag vara den som står och tittar på.. det är lågt!!

aja, nu har jag suttit och glott tv, kollat efter skor och nu ska jag leta lite jobb och en annan grej :)
sen senare ikväll bär jag mig av till järna för att träffa sofia :) sen åka hem inatt någon gång :D

hoppas alla har en fantastisk helg :D

pusspuss!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback